11 sierpnia 2018

"Trzecia" Magda Stachula - recenzja książki

89/2018

Po przeczytaniu dwóch cudownych książek pani Stachuli sięgnęłam po jej "Trzecią", która czekała na mnie na czytaniku. I to był super wybór. Znów się nie zawiodłam. Jak ta autorka to robi???



"Trzecia" to kolejny thriller autorki. Opowiadana jest z perspektywy trzech osób, na początku trudno znaleźć wspólne tło, ale z każdą przeczytaną stroną historia wciąga coraz bardziej.

Eliza Kraków 2016 r. - młoda psychoterapeutka, atrakcyjna kobieta, która prowadzi własną poradnię. Obecnie jest samotna, gdyż zdradził ją chłopak, z czym nie do końca umie sobie poradzić.  Eliza czuje się niepewnie, jakby ktoś ją śledził, czy stał pod jej domem i zaglądał w okna. Nikt jednak jej nie wierzy... Brat uważa, że Eliza powoli popada w paranoję...

Lilianna Warszawa - rozwódka, bizneswoman. Zakochana w przystojnym muzyku Maximie, dla którego gotowa była zostawić męża. Kobieta po rozstaniu z kochankiem popada w obsesję i chce poznać jego nową miłość. Jest to mega tragiczna postać, ale czyta się o niej z zapartym tchem.

Anton - nasz trzeci narrator, przystojny mężczyzna z nieciekawą przeszłością. Przylatuje do Krakowa z Rosji. Jest to bardzo ciekawa postać, nic nie jest takie jakie się wydaje od początku. Autorka powoli odkrywa nam jego przeszłość. Mężczyzna jest mega tajemniczy i przyciąga uwagę wielu kobiet. Jest pasjonatem nowoczesnego programu Find Face, gdzie wrzuca zdjęcia pięknych kobiet po pobraniu ich z portalu społecznościowego. I tutaj zapaliła mi się lampka, w jakich niebezpiecznych czasach żyjemy, gdzie każdy może nas sprawdzić przy pomocy odpowiednich programów. W ten oto sposób trafia na Elizę, naszą pierwszą narratorkę. Jest ona "trzecia" na jego liście.

Trzecia to opowieść o walce z własnymi lękami, o obłędzie, jaki nas może dopaść. Daje do myślenia, co się może z nami dziać gdy popadniemy w paranoję. Jest to ten rodzaj książki, który uwielbiam czytać. Niby trzy oddzielne historie, które na końcu złożą się w całość. Powieść wciąga niesamowicie od samego początku, by na końcu wbić nas w fotel. Jestem oczarowana fabułą, pomysłem na splątanie losów, rozwiązaniem, stylem pisarskim. Same ach i och! Nie umiem inaczej opisać tego co czuję.  Książka mnie tak wciągnęła, że z czytnikiem chodziłam wszędzie i nawet mi autobus uciekł z przystanku, bo go nie zauważyłam, że podjechał.... Zakończenie jest rewelacyjne, jak skończyłam czytać "Trzecią" to musiałam odpocząć od książek by ją przetrawić. Na pewno chętnie do niej wrócę choć to już nie będzie to samo.

Thriller nie przeraża jakoś bardzo, ale ciarki czasami miałam na plecach. Zdecydowanie jestem zachwycona twórczością autorki i nie umiałabym wybrać ulubionej książki, wszystkie są super. Jeśli jeszcze nie znacie tej autorki to zachęcam gorąco!




Wydawnictwo: Znak Literanova
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 400
Moja ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.