30 stycznia 2019

"Muzyka twojej duszy" Agnieszka Lis

19/2019

Czytałam do tej pory kilka książek tej autorki. Osobiście uważam, że "Muzyka twojej duszy" to najlepsza książka Agnieszki Lis, jakie do tej pory czytałam. 

(nie licząc Karuzeli, która jest poza wszelkimi ocenami...)


Szczerze pisząc z opisu książki nie spodziewałam się aż tak dobrej lektury. Ostatnio nie miałam ochoty na historie miłosne, pewnie dlatego ta książka musiała swoje odleżeć na regale. Jednak jak już wsiąkłam w losy bohaterów to na amen.

Fabuła



Naszym głównym bohaterem jest Igor, nieśmiały, skryty chłopak ze wsi. Poznajemy jego losy od młodego chłopaka, przez naukę w liceum i dalsze dorosłe już życie. Igor jest wyjątkowo zdolny, ma talent do fotografowania, co zostaje zauważone przez wielu ludzi. Tylko czy chłopak ze wsi może zostać fotografem? Czy dostanie swoją szansę w życiu? Czy osoba pochodząca ze wsi ma szansę zostać "kimś" bez znajomości i pieniędzy? 

W okresie studiów Igor poznaje Elżbietę, która podobnie jak on, ma ogromną pasję, a jest nią muzyka. Elżbieta ćwiczy każdego dnia, bo dzień bez ćwiczeń to cofanie się i katastrofa. 

Jak ułożą się losy tych dwojga ludzi, o tak odmiennych pasjach? Czy uda im się być razem? Co jest ważniejsze w życiu - miłość czy pasja? 


Moim zdaniem



Trochę obawiałam się tej książki. Bałam się, że za tą piękną okładką kryje się jakaś mroczna historia... Na szczęście ta powieść skradła moje serce od początku. Historia Igora jest bardzo prawdziwa, mroczna, a jednocześnie nie można się od niej oderwać. Autorka zaskoczyła mnie rozwiązaniem całej fabuły, a przy okazji mocno wzruszyła i wywołała wiele emocji. Tylko ona umie pisać o niektórych tematach tak dosadnie, a jednocześnie z taką lekkością. 

Książkę pochłonęłam i żałuję, że zrobiłam to dopiero teraz. Opowieść o Elżbiecie przypomniała mi czasy, kiedy większość czasu spędzałam przed pianinem.... Dziękuję autorce za wywołanie wielu wspomnień...

Po przewróceniu ostatniej strony wróciłam na sam początek i przekartkowałam całość, żeby zrozumieć wszystko tak do końca...

Naprawdę polecam fanom powieści obyczajowych i psychologicznych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.



Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.



Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 357
Moja ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.