17 lutego 2020

"Nieznajomy" Harlan Coben

25/2020

Mam duże zaległości jeśli chodzi o twórczość autora, dlatego z chęcią sięgnęłam po "Nieznajomego", gdyż nie czytałam pierwszego wydania tej książki. Na podstawie powieści jest serial na Netflix o tym samym tytule. Ponieważ przeczytałam już książkę, jestem już po 2 odcinku serialu i ... naprawdę wciąga. Zapraszam na nowy wpis!






"Każdy z nas coś ukrywa" 




Kim jest tytułowy Nieznajomy? Nie wiadomo, pojawia się znikąd, wygląda zwyczajnie i nijako. Można spotkać go wszędzie, albo w barze, na parkingu czy podczas zakupów w sklepie spożywczym. Nikt nie wie kim jest i skąd wie, to co wie. Dlaczego zdradza takie tajemnice? Po co sieje zamęt w życiu obcych ludzi? Jakie z tego ma korzyści? Jedno jest pewne - po spotkaniu z Nieznajomym życie ludzkie zmienia na zawsze. Już nigdy nie będzie takie samo. Kilka zdań sprawi, że twój świat jaki znałeś do tej pory rozbija się w drobny mak i nie da się już go poskładać. 


"Jestem nieznajomym. Nieznajomym, który dysponuje istotną wiedzą. Twoja żona cię okłamała, Adamie."

Bohaterów jest kilku, ale najważniejszym jest Adam Price. Piękna żona, dwóch wspaniałych synów, piękny dom, dobra praca. Sielanka. Spotkanie z nieznajomym, który wyda mu sekret jego żony sprawi, że życie Adama zmieni się w koszmar. Nie będzie wiadomo kto kłamie, co ukrywa żona, komu można zaufać a przede wszystkim kim jest Nieznajomy i dlaczego robi to co robi. Kolejne osoby dowiadują się sekretów na temat swoich bliskich. Osoby, których ze sobą nic nie łączy, próbują ochronić swoje dawne życie, ale nie zawsze jest to możliwe. 



"Ujawniona tajemnica to zniszczona tajemnica."


Nie znam za bardzo twórczości autora więc dla mnie książka się podobała. Widziałam zarzuty, że podobno coś takiego już było, ale nic mi na ten temat nie wiadomo. Czytało się naprawdę dobrze, autor faktycznie umie stworzyć niesamowity klimat w swoich książkach, zakończenie wzbudziło moją refleksję i głębszą zadumę. Zabrakło mi jednak tego efektu WOW, zaskoczenia, strachu, napięcia i może większej dynamiki w akcji. A może jest już tak, że im więcej czytam, tym wyżej podnoszę poprzeczkę? Żeby nie było, że się czepiam, bo książkę oceniam naprawdę wysoko, więc warto po nią sięgnąć i samemu sprawdzić jakie będą Twoje refleksje po tej historii. 

Niemniej z ciekawością jestem na etapie oglądania serialu, bo jest trochę inny niż książka, więc jestem ciekawa co będzie dalej. 

A ty co wybierzecie? Książkę czy serial? A może to i to?


"Sekrety są jak rak. Ropieją niczym rana. Pożerają wnętrzności, zmieniając człowieka w kruchą skorupę. Widział z bliska, jak sekrety niszczą ludzi."




Dziękuję Wydawnictwu Albatros za egzemplarz książki do recenzji.

Wydawnictwo; Albatros
Przekład: Robert Waliś
Rok wydania: 2020
Wydanie: II
Ilość stron: 384
Moja ocena: 7/10

1 komentarz:

  1. Koniecznie muszę przeczytać książkę, bo uwielbiam twórczość tego autora. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.