11 lipca 2020

Wywiad z autorem... Adrian Bednarek!

Podczas mojego nowego cyklu - miesiąc z autorem: "Lipiec z Adrianem Bednarkiem" nie mogło zabraknąć wywiadu. Zadałam autorowi 5 krótkich pytań. Zapraszam na nowy wpis:


Książki Adriana Bednarka:

  • "Pamiętnik Diabła" (I tom o Kubie Sobańskim) 2014
  • "Proces Diabła" (II tom o Kubie Sobańskim) 2015
  • "Spowiedź Diabła" (III tom o Kubie Sobańskim) 2017
  • "Wyrok Diabła" (IV tom o Kubie Sobańskim) 2018
  • "Skazany na zło" 2018
  • "Pasażer na gapę" 2019
  • "Córeczki" 2019
  • "Inspiracja" I tom o Oskarze Blajerze 2020
opowiadania w antologiach: "Zabójcze święta", "Zakochane Trójmiasto", "Pensjonat pod świerkiem".


Wkrótce: "Obsesja" II tom o Oskarze Blajerze



Czas na pytania

1) Wydajesz książki od kilku lat. Czy czekałeś długo z wyciągnięciem ich z "szuflady" czy po prostu niedawno zacząłeś tworzyć? 

Tworzę od wielu lat i nie czekałem na wyciągnięcie swoich powieści „z szuflady”. Nie wytrzymałbym czekania :) Zaraz po skończeniu „Pamiętnika Diabła” wziąłem się za poprawki i rozsyłanie tekstu do różnych wydawnictw. Potem gdy z terminami publikacji było różnie, tak jak z poszukiwaniami wydawcy chętnego żeby we mnie zainwestować ja cały czas tworzyłem nowe powieści. W ten sposób nazbierał się ich solidny zapas.

 

2) Wiem, że masz w planie książkę erotyczną. Kiedy możemy się jej spodziewać? 

Tak, mój thriller erotyczny „Ona” jest już dawno napisany i zredagowany. Natomiast terminu publikacji jeszcze z moim Wydawcą nie ustaliliśmy. Czekamy na właściwy moment. Póki co priorytet stanowi seria o Oskarze Blajerze.

 

3) Pierwszy tom o Oskarze Blajerze zdobywa świetne noty. Sama też jestem zachwycona. Czytasz opinie o swoich książkach? 

Tak. Należę do tego typu pisarzy, których bardzo interesują opinie dotyczące ich powieści. Staram się czytać na bieżąco, zawsze jestem ciekaw odbioru książki. Czytanie opinii pozwala też wyciągać różne wnioski na przyszłość.

 

4) Czy jak zaczynasz pisać masz konspekt czy bohaterowie potrafią żyć własnym życiem?

Jak zaczynam pisać zwykle znam schemat na kilka pierwszych rozdziałów. Nic więcej nie wiem. Dalej wymyślam fabułę stopniowo. Dużo zależy od tego jak wykształtują się charaktery bohaterów, jakie decyzje podejmą. To długi proces twórczy. Najbardziej lubię momenty w którym mam już wymyślone kluczowe zwroty akcji. Choć często bywa tak, że nagle wszystko się zmienia. Na przykład epilog do „Inspiracji” powstał przypadkiem a dzięki epilogowi narodził się pomysł zmienienia jednotomowej powieści w trylogię.

 

5) Czytałeś ostatnio jakąś książkę godną polecenia?

Z ostatnio przeczytanych książek z czystym sumieniem mogę polecić „Wzgórze Psów” Jakuba Żulczyka, „Ukryte ciała” Caroline Kepnes i „Najszczęśliwszą” Maxa Czornyja.  




Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Czekamy jako czytelnicy na "Obsesję" :) A ja mogę śmiało napisać, że mam ... obsesję... na punkcie twórczości tego autora i wciskam jego książki komu się da. Kilku nowych fanów ma dzięki mnie, więc moja robota ma sens. 

Wasza Matka


3 komentarze:

  1. Świetny wywiad i bardzo ciekawa osobę autora. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! To mój ulubiony pisarz młodego pokolenia. Zazdroszczę możliwości przeprowadzenia wywiadu, świetnie się go czyta. Pozdrowienia od wielkiego fana Inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.