22 października 2020

"Lukrecja rusza w świat" Anne Goscinny & Catel

151/2020

Za mną i moją córką już IV tom serii, którą mogę polecić nastoletnim dziewczynkom.





"Nie za bardzo lubię tajemnice, no chyba że w serialach i kinie. Tak właściwie myślę, że tajemnice innych ludzi ciekawią mnie tylko wtedy, kiedy mnie nie dotyczą."


Serię książek o Lukrecji napisała córka autora bestsellerowych przygód Mikołajka. 

Co znajdziemy w najnowszym tomie? U 12-letniej Lulu dużo się dzieje i nadchodzą wielkie zmiany. Jej świat w sekundę legł w gruzach, a wszystko przez awans Grzegorza. Nowe stanowiska oznacza niestety przeprowadzkę... na drugi koniec Francji. Lulu jest załamana: nie wyobraża sobie rozstania z Linami, swoimi najlepszymi przyjaciółkami. Zwłaszcza, że do paczki dołączyła jeszcze jedna świetna dziewczyna - Simona. 

Poza tym Lulu coraz bardziej dorasta, pragnie zmienić kilka spraw, nawet swój wygląd. Okazuje się, że życie nastoletniej dziewczyny może też być bardzo zabawne i szczęśliwe. I że nie ma się czego bać dorastania!



Zanim napisałam tę opinię książkę przeczytała także moja córka. Julka bardzo lubiła serię o Lukrecji, idealna wielkość czcionki, zabawne rysunki, ale przede wszystkim treść ciekawa. Trudno znaleźć na rynku wartościowe książki dla "prawie" nastolatek. Tutaj oprócz typowych przygód szkolnych Lulu ma problemy, zawahania, przemyślenia. Jak każda dziewczynka chce być w centrum uwagi, zależy jej na przyjaźni. Świat Lulu nie jest przesłodzony, czyta się to przyjemnie, a jednocześnie można wynieść z każdego rozdziału wiele przemyśleń. 

Wielkim plusem są humorystyczne wątki, które sprawiają, że książka jest ciepłą opowieścią. Dzięki temu, że akcja dzieje się we Francji, czytelnicy mają okazję poznać tradycje i zwyczaje tam panujące. 

Polecam młodszym nastolatkom :) pierwszoosobowa narracja sprawia, że dzieci łatwiej mogą się utożsamić z bohaterką. Podoba mi się też to, że od Lukrecji dzieci mogą się wiele nauczyć, m.in. empatii, wrażliwości, nawet samodzielności w wielu aspektach. Jeśli nie czytaliście wcześniejszych tomów to zaznaczę, że Lulu żyje w tzw. patchworkowej rodzinie i w tej książce pokazane jest to w bardzo ciepły sposób - taki który pokazuje, że taki model rodziny także może świetnie funkcjonować. 

Dziękuję Wydawnictwu Znak za egzemplarz książki do recenzji i czekam na kolejny tom. 


Wydawnictwo: Znak 
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 190
Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.