30 września 2022

"Mroczne wyznania" Lisa Unger

Po przeczytaniu tej książki raczej nie będę chciała rozmawiać z nieznajomymi w pociągu. Spytacie dlaczego? Zapraszam na nowy post. 


Ile razy wracałaś zmęczona z pracy? Może zdarzyło Ci się wdać w rozmowę z jakąś osobą, która akurat siedziała przy tobie w pociągu? 

Tak zaczyna się fabuła tej książki. Selena wraca zmęczona późniejszym pociągiem niż zwykle i zajmuje miejsce obok sympatycznie wyglądającej kobiety. Podróż jest z przygodami, więc kobiety zaczynają ze sobą rozmowę. Nowa znajoma Martha wzbudza w Selenie zaufanie i kobieta wyznaje jej swoje sekrety. Przecież i tak się nigdy nie spotkają. Opowiada o tym, że nakryła męża na zdradzie z opiekunką ich dzieci, z kolei Martha wyznaje, że jest kochanką żonatego szefa. Ta historia mogłaby się skończyć w tym miejscu, ale tak nie jest...

W planach Netliksa jest serial na podstawie tej książki.

"Małe kłamstwa: wyselekcjonowane, przefiltrowane posty na portalach społecznościowych, krótkie opowieści o tym, jaką stanowicie świetną rodzinkę - tuż po strasznej kłótni i miesiącach terapii małżeńskiej, która nie przyniosła większych efektów."

Ostatnio nie miałam szczęścia do thrillerów, może już mi się "przejadły". Dlatego ucieszyłam się kiedy fabuła "Mrocznych wyznań" mnie zainteresowała. Czytało się to naprawdę szybko, ogromnym zaletą jest nieśpieszna akcja, dzięki której mam wrażenie, można bardziej przeżywać każdą scenę. Sama byłam zdziwiona jak dosłownie wciągnęła mnie fabuła, mimo tego, że na początku wydawało mi się, że nie spamiętam tych wszystkich bohaterów. Ogromnym plusem jest narracja przedstawiona z perspektywy kilku osób, dzięki czemu treść staje się jeszcze bardziej zagmatwana. Podobało mi się to, że cała historia jest spójna, a książka przez wszystkie rozdziały trzyma poziom. Byłam do samego końca zaciekawiona co łączy tych wszystkich bohaterów i czy zakończenie książki mnie zaskoczy. 

Ogromnym plusem jest aspekt społeczny, czytelnik ma możliwość zastanowienia się nad tematem zdrady, pokazywania idealnego życia w social mediach oraz tego czy warto wyjawiać tajemnice osobom nieznajomym. 

Podsumowując: jeśli lubisz lekkie thrillery z elementami obyczaju to "Mroczne wyznania" mogą Ci się spodobać. 

Dziękuję Wydawnictwu Muza za egzemplarz książki do recenzji. 

Wydawnictwo: Muza

Data premiery: 28.09.2022

Ilość stron: 384



3 komentarze:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.