12 sierpnia 2018

"To się da!" Anna Sakowicz - recenzja książki

93/2018

"To się da!" to II tom sagi o Joannie. Można czytać bez znajomości pierwszego, ale osobiście zachęcam do przeczytania całości. A co się wydarzy w II tomie? Zapraszam na kilka słów ode mnie.  


Skąd taki dziwny tytuł? Nie czytając książki wiedziałam o co chodzi, bo autorka sama to wyjaśniła na spotkaniu autorskim. Jest to ulubione powiedzonko Kociewiaków. Oj chętnie wiele razy bym sama sobie powiedziała: To się da Kaśka i głowa do góry!

Tymczasem w II tomie nasza Joanna dalej mieszka z ciocią Zofią i córką Lusią. Nasza główna bohaterka coraz częściej myśli o tym co zrobi jak skończy jej się urlop zdrowotny.... Joanna staje na rozdrożu swojego życia. Jest w związku z doktorem, a z drugiej strony waha się czy nie wracać do swojego starego życia. Lusia osiada w Gdańsku, a ona sama nie wie czy wybrać miłość czy pracę? Jak wiele z nas staje przed takimi wyborami? Które są bardzo bardzo trudne. Ja sama nie lubię podejmować decyzji. Joanna próbuje znaleźć pracę co wcale nie jest łatwe, angażuje się mocno w znalezienie szpiku dla ukochanej Szpilki. A także pomaga własnej córce poszukać dawnego ukochanego cioci Zofii.... Pytanie tylko czy warto szukać kogoś kto nie chce być znaleziony, czy może warto żyć tylko wspomnieniami z młodości. Autorka w tak niewielkiej książce zawarła masę ważnych tematów, jak szukanie dawcy szpiku, pójście za głosem serca, szukanie dawnej miłości i zderzenie się z rzeczywistością. 




Joanna mimo iż jest bezrobotna to na pewno nie jest kobietą która się nudzi i u której nic się nie dzieje. Pojawia się też jej mamusia, którą normalnie uwielbiam. Kobieta mnie zaskakuje w każdym tomie, hehe dobrze że moja mama taka nie jest. 

A tak przy okazji można poznać wiele ciekawych słów kociewskich jak np. figolas, blubluś....Hehe muszę je koniecznie zapamiętać. A przede wszystkim pamiętajcie - To się da! 



Wydawnictwo: Szara Godzina
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 300
Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.