31 marca 2019

"Gra w życie" Leona Deakin - recenzja przedpremierowa

51/2019

Dzisiaj zapraszam Was na przedpremierową recenzję książki, która premierę będzie miała 3 kwietnia br. 

Tajemnicza wiadomość. Czworo zaginionych. Niebezpieczna gra. 





Fabuła



Czworo ludzi znika bez śladu w dniu swoich urodzin. Są to osoby całkowicie ze sobą niepowiązane. 
Samotna matka z syndromem stresu pourazowego, chłopak spodziewający się narodzin pierwszego dziecka, wzorowy student i matka dwójki małych dzieci. Jedyne co łączy wszystkie te sprawy to kartka urodzinowa znaleziona w ostatnim miejscu pobytu tych osób. Na każdej kartce jest taka sama wiadomość: "Twój prezent to gra. Zagraj - jeśli się odważysz."

W poszukiwania angażuje się psycholog i detektyw Augusta Bloom oraz Marcus Jameson. Okazuje się, że policja lekceważy zaginięcia, których okazuje się, że jest dużo więcej. Jest też coś co łączy ze sobą te wszystkie osoby, coś co mrozi krew w żyłach... Okazuje się też, że osoby zaginione wcale nie są takie jakie się wydają być na pierwszy rzut oka. 




Moim zdaniem 


Pomysł na fabułę bardzo dobry, niespotykany, niesztampowy. Miałam nadzieję, że książka wbije mnie w fotel, bo miałam ochotę na mocny thriller.  

Początek bardzo mnie wciągnął, w końcu coś całkiem innego niż dotychczas. Całościowo książka nie jest zła, tylko bardzo nierówna, jakby była krótsza to byłaby naprawdę dobra. Środek jak dla mnie za mocno chaotyczny i niestety czytałam trochę na siłę. Potem jak autorka przyśpieszyła to było już naprawdę nieźle i ostatecznie dostaje ode mnie 7 mocnych gwiazdek. Książka na jeden wieczór, dająca do myślenia już po przeczytaniu całości... Takiego rozwiązania się nie spodziewałam. 

Podobno mają być kolejne przygody detektyw Bloom, dam szansę autorce, bo na pewno ma duży potencjał. 


Za egzemplarz książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Burda Książki

Wydawnictwo: Burda Książki
Rok wydania: 2019
Przekład: Aga Zano
Ilość stron: 386
Moja ocena: 7/10

2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.