12 października 2019

"Czterdzieści plus" Katarzyna Kostołowska

151/2019

Ponieważ w przyszłym roku w urodziny zmieniam cyfrę z przodu na 4, to książka jest jak najbardziej dla mnie na czasie :)

Zapraszam na moją opinię.




O książce "Czterdzieści minus" przeczytasz TU

Trochę o fabule


Bardzo się ucieszyłam, że autorka napisała kontynuację losów przyjaciółek znanych z pierwszego tomu. Minęło sześć lat od fabuły poprzedniej części i jak to bywa w życiu "troszkę" się pozmieniało. Krótko mówiąc Anita urodziła dwójkę dzieci, Joanna wyjechała do Londynu (świetny wątek taki bardzo na czasie), Magda prowadzi Czekoladziarnie, a ostatnia Karolina....wciąż szuka miłości. 
Mimo wielu zawirowań i nawet odległości od siebie kobiety nadal celebrują wspólne spotkania (nawet te przez internet), nadal się wspierają i mogą nawzajem na siebie liczyć. I za ten wątek bardzo dziękuję autorce, bo przez taką książkę pokazała, że nie ważne ile mamy dzieci, lat, zmarszczek - przyjaźń to coś o co warto dbać zawsze! 





Moim zdaniem 


Wiecie jak to jest z kolejnymi tomami, albo jest całkowity gniot, albo książka trzyma poziom. Tutaj mamy do czynienia z tą drugą sytuacją, bardzo przyjemnie czytało mi się dalsze losy zwariowanych kobiet: Magdy, Anity, Karoli i Aśki. Z nimi na pewno nie da się nudzić, książka napisana w realiach polskich, więc możemy łatwo utożsamiać się z bohaterami. Bardzo podobał mi się temat przyjaźni na odległość, autorka bez skrępowania pisania o tęsknocie Asi za krajem, Wrocławiem i za dawnym życiem... 

"Nie tak planowała swoje życie, bo nie zakładała, że los może być aż taki złośliwy. Magda twierdziła, że nie ma co narzekać, jeśli ostatecznie ma się zdrowie i ukochanego faceta u boku. Aśka gdzieś w głębi zbolałej duszy się z tym zgadzała, ale zaraz po zakończeniu rozmowy z przyjaciółką znowu zaczynała się zadręczać wyrzutami."

Idealna obyczajówka dla kobiet przed i po 40, książka typowo dla relaksu, odprężenia po ciężkim dniu, można się pośmiać, albo zastanawiać nad jakimś problemem... Książka stosunkowo cienka, taka na jeden wieczór pod kocem, czyli idealna na teraz. Taka barwna powieść o miłości i przyjaźni na całe życie napisana lekkim stylem, książka dla każdej z nas. 



Jak dla mnie mogłaby autorka napisać kolejny tom przygód naszych przyjaciółek, z przyjemnością przeczytam. 

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Książnica.

Wydawnictwo: Książnica
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 287
Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.