16 maja 2020

"To będzie nasza tajemnica" Karolina Wójciak - recenzja przedpremierowa, patronat Matki Książkoholiczki

68/2020

Premiera książki 26.05

Nie wiedziałam, że jest to możliwe, ale z każdą kolejną książką Karoliny kocham jej twórczość jeszcze bardziej! To co znajdziemy w jej najnowszej książce to literacki majstersztyk. Trudno mi napisać tę recenzję, bo nie czuję się na siłach by opisać, jak to było DOBRE. 




"Przysięgam ci, że nasza tajemnica jest ze mną bezpieczna."


Oj ile to razy człowiek będąc młodym wypowiadał te słowa: to będzie nasza tajemnica.... Teraz słysząc coś takiego przed oczami będę miała historię z książki autorki. 

Od pierwszych rozdziałów poczułam współczucie do Adrianny. Autorka opisuje niestety dość częstą sytuację kobiet po 40-stce, które czują, że już powoli ich najlepszy czas minął. 

"Moja młodość stała się już historią. Bezlitośnie i bezgłośnie ociekała ode mnie z każdym dniem, ba... z każdym oddechem. Usychałam jak kwiat trzymany od dawna w wazonie, świadoma, że mój czas dobiegł końca."

Przykładna żona, matka czwórki dzieci, której nikt w domu nie zauważa i nie docenia. Ada wykonuje nie dającą jej satysfakcji pracę, a tymczasem Pan Mąż robi karierę. Nikt nie docenia jej pracy w domu, nikt nie pomaga, Ada czuje się jak służąca.... Jeśli chodzi o sprawy łóżkowe mąż zadowala sam siebie i w nosie ma potrzeby żony.... Pewnego dnia kobieta się zmienia i okazuje się, że Adrianna też ma swoje zdanie, ulubione piosenki w radiu itd, co wywołuje wielki szok w jej rodzinie. Ale to dopiero początek zmian.... 

"Nikt nie uśmiechnie się do mnie, mówiąc, że praca, którą wykonuję, jest ponad siły, a ja zasługuję na odpoczynek w ciszy, spokoju i bez myślenia o tym, czego któreś z moich dzieci może potrzebować. Nikt tego nie zauważa. Funkcjonuję niezmiennie od wielu lat jak odkurzacz Zelmer czy lodówka Amica, tyle że ja nie mam marki ani części mechanicznych, które można wymienić, jak coś się popsuje."

Z drugiej strony mamy Tymka, 19-latka, który jest zakochany w córce Adrianny i bardzo chciałby się do niej zbliżyć. Szuka on też akceptacji wśród rówieśników, możemy poznać jego myśli, problemy, pragnienia, marzenia itd. 

Tych dwoje coś połączy i nie piszę tu o namiętności, czy zakazanym romansie. Będzie to coś mocno przerażającego. 

"To matka mojego kumpla. Na dodatek sztywna matka. taka, w kontaktach z którą każdy ogranicza się do rzuconego bez emocji dzień dobry."





Autorka ma ogromny dar pisania takich powieści, po przeczytaniu których mówisz do siebie: ale to było dobre! Bardzo utkwił mi jeden fragment w głowie, który wspominam w momencie jak młody mnie budzi o 6 rano.

"Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz dzieci wstały przede mną. Kiedy wbiegły do sypialni, skacząc po łóżku i ciesząc się na mój widok. Kiedy budziły mnie, nie mogąc doczekać się wspólnie spędzonego dnia. Część mnie tęskni za tym, bo to był jakiś dowód na ich miłość do mnie, a część mnie cieszy się, że mam spokój."


Jak zobaczyłam już dawno temu zapowiedź książki Karoliny to powiem szczerze myślałam, że będzie to książka zupełnie o czymś innym. Nie spodziewałam się że aż tak mnie pochłonie.  Z opisu książki może Ci się wydawać, że jest to historia romansu dojrzałej kobiety z kolegą syna, co już samo w sobie jest kontrowersyjne. Nic bardziej mylnego!!! To jest wielki atut książek autorki, że gwarantuję Ci, że wywiedzie cię w pole, a szczękę zbiera się na końcu z podłogi. Pamiętam, że jak czytałam to w pewnym momencie miałam w nosie sen, dom, dzieci - ja MUSIAŁAM sprawdzić co będzie dalej. A jak skończyłam czytać to żałowałam że to już... Historia wchodzi głęboko w umysł, jest mocna, kontrowersyjna, szokująca... Dla każdego! Młoda dziewczyna, dojrzała kobieta, nawet facet - czytelnik w każdym wieku znajdzie tu coś dla siebie. 

"To będzie nasza tajemnica" jest bardzo wielowątkowa, a romans jest według mnie tylko dodatkiem. Muszę też wspomnieć, że uwielbiam jak autorka pisze o seksie.... ach! niesamowicie...  Gdybym miała wybrać jedną pisarkę, która ma pisać TE sceny to byłaby to Karolina Wójciak. Czytając - czułam się jak w kinie, dobrze, że nie zapomniałam jak się oddycha w trakcie czytania. 

Bardzo podobało mi się to, że nie ma numerów rozdziałów, jest jedna całość podzielona na konkretnych bohaterów. Naprzemiennie wiemy co myśli Adrianna, a co Tymek. Książkę przeczytałam dwa razy i powiem wam, że przy drugim czytaniu jeszcze bardziej odczułam jaka to świetna powieść. Zaznaczyłam sobie wiele mądrując cytatów, do których chcę wracać nie raz.


"Bo widzisz  - kochać dziecko oznacza powiedzieć mu "nie" nawet wtedy, gdy się wie, że będzie za to nienawidziło rodzica. Kocham Cię na tyle, by zabrać ci coś, wiedząc, jak bardzo się na mnie za to zezłościsz."


Książki nie da się zaliczyć do jednego gatunku - erotyk, thriller, obyczaj, dramat - wszystkiego po trochu. I osobiście uważam, że takie właśnie miksy gatunków coś najlepsze! Jest to książka perfekcyjna, jeśli chodzi o fabułę, pomysł na tajemnicę, kreację bohaterów... Nie wierzysz - przeczytaj! "To będzie nasza tajemnica" wskakuje na moją TOP listę najlepszych książek ever! Tę książkę powinien przeczytać każdy książkoholik! Tylko uprzedzam na jednej książce się nie skończy, bo poprzednie książki autorki też uzależniają...:) Osobiście życzę  Karolinie jak największego grona fanów, nieustającej weny i może... ekranizacji jej powieści? 

Nie wiem jak wy, ale ja już się nie mogę doczekać następnej książki Karoliny. 





Dziękuję autorce za egzemplarz książki do recenzji oraz o wspomnienie o mnie w podziękowaniach. To bardzo wiele dla mnie znaczy.



Zapraszam Was na stronę autorki. Jej książki po prostu powalają swoją fabułą, stylem pisania. Zachęcam i polecam z całego serca.



Wydawnictwo: Karolina Wójciak
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 420
Moja ocena: 10/10

4 komentarze:

  1. Wpisuję ją do mojej pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzja zachęca do przeczytania, nie dziwię się że Autorka wspomniała o Pani w podziękowaniach😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Niekoniecznie dla mnie, ale ogólnie dość ciekawy koncept. Nie łatwo jest pisać o ludziach, którzy swoje najlepsze lata mają już właściwie za sobą. Większość książek skupia się na osobach w wieku 12-25 lat.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.