31 maja 2020

"Wyszczekana miłość" Joanna Szarańska

77/2020

Jestem kociarą, ale w tej okładce (z przodu i z tyłu) zakochałam się na zabój. A jaką historię znajdziemy w środku? Zapraszam na nowy post. 




"Marzeń nie wolno odkładać na potem, bo to "na potem"może nigdy nie nadejść! To my decydujemy, kiedy przychodzi czas na ich spełnienie."


Piotr, zwany Pedrem, nie ma szczęścia ani w miłości ani w pracy. Kiedy traci zatrudnienie i mieszkanie, nie ma wyboru i udaje się do swojej ciotki (tzw. Cioteczki z Kotem). Kobieta od razu wyciąga do niego pomocną dłoń i oddaje jeden pokój do mieszkania + załatwia mu pracę. Dodatkowo cioteczka wyjeżdża do sanatorium, więc mężczyzna ma wolną chatę. Idealnie? Nie do końca. Praca nie daje satysfakcji, musi się opiekować psem ciotki, a wszystkie jego myśli krążą wokół płci pięknej, więc nie ma czasu na znalezienie nowej pracy czy mieszkania. 

Pech nie opuszcza Piotra i mężczyzna gubi...psa, a cioteczka zapowiada wcześniejszy powrót. Co zrobi mężczyzna? Jak znaleźć zgubionego psa w Krakowie? Jaką rolę w życiu Piotra odegra piesek o imieniu Terpentyna? Czy pies może pomóc w znalezieniu miłości? 

Na te wszystkie pytania znajdziecie odpowiedź w tej książce. 



"- Co zrobiła?
"- Wyszczekała. No, cóż tak mi się przyglądasz, moja droga? Skoro można coś wykrakać, można i wyszczekać!"


Co mogę napisać:
  • świetne tytuły rozdziałów, które od razu wywołują uśmiech na buzi;
  • ciekawi bohaterowie;
  • bardzo dobrze skonstruowana akcja;
  • ciekawy zabieg z niektórymi rozdziałami, którymi narratorem jest pies :) 
  • autorka ma talent to pisania śmiesznych dialogów, jak do kabaretu;
  • babcia Trudzia i cioteczka z kotem -  świetne bohaterki drugoplanowe :)

Bardzo potrzebowałam takiej historii. Jak sięgałam po książkę autorki miałam tamtego dnia fatalny humor. Po chwili pojawił się na mojej twarzy uśmiech, a potem cichy rechot. I właśnie za to wyciągnięcie mnie z chandry dziękuję pani Asi. Terpentyna skradła moje serce :)

Osobiście mam tak, że po daną książkę sięgam kiedy mi pasuje tematyka. Są momenty kiedy potrzebuję lektury mrocznej, innego dnia coś lekkiego, a czasami chętnie sięgam po obyczaj. Jeśli lubicie się śmiać, czytać komedie - to koniecznie przeczytajcie nową książkę autorki. Polecam z całego serca. 





Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz książki do recenzji i cudne skarpetki. 

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 328
Moja ocena: 9/10

2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.