31 lipca 2020

"Spowiedź diabła" Adrian Bednarek

117/2020

III tom serii "Kuba Sobański" to dalszy ciąg historii o adwokacie z Krakowa i seryjnym mordercy jednocześnie. 





"Jeden trup - jedna bransoletka. Każdego wieczoru biorę je do sypialni, rozkładam na łóżku, rozbieram się do naga i zaczynam podróż do krainy, która nie istnieje."


W tym tomie odsłonę ma nowa bohaterka, bardzo ważna dla fabuły. 17-letnia Sonia, dziewczyna z bogatego domu, zostaje oskarżona o zabójstwo brata bliźniaka. Zrozpaczeni rodzice płacą majątek kancelarii Kuby za obronę dziewczyny w sądzie. Jak poradzi sobie "Diabeł" w nowej sprawie? 

Powracają też dawni bohaterowie, jak była dziewczyna Kuby - obecnie celebrytka i autorka poczytnej książki: "Sypiałam z Rzeźnikiem Niewiniątek". Julia i Sandra planują zemstę na Kubie, ale nie mają pojęcia z kim przyszło im się zmierzyć. Jaki będzie finał tej wojny?





"Wracam myślami do miejsc, które zmieniły historię Krakowa. Stały się wyjątkowe tylko dlatego, że ja je wybrałem. Stworzyłem dzieło, które nigdy nie zostanie zapomniane. Rzeźnik Niewiniątek zmienił Kraków na zawsze i przeszedł do historii."


Bardzo ciekawa część, w której Kuba "rozwiąże" wiele problemów, które go nurtują. Wielki plus dla autora za to, że fabuła jest totalnie nieprzewidywalna. Świetna kreacja bohaterów, którzy są tacy zwyczajni, jak nasi znajomi... Jednocześnie trup ściele się gęsto, opisy mocne, ale wyjątkowo u tego autora nie przeszkadzają mi w odbiorze, szokują, zaskakują, ale nie obrzydzają. 

Kuba Sobański to najczarniejszy bohater, o jakim czytałam... Na swój sposób go polubiłam i to jest straszne... Powiem szczerze, wydawało mi się, że już nic więcej nie da się wycisnąć z tej historii, a okazuje się, że autor nie dość, że stworzył diaboliczną fabułę to na dodatek zakończył tom tak, że czytelnik musi sięgnąć po następny. 

Dla mnie cała ta seria to petarda - nie dość że fabuła niesamowita, język bardzo przyjemny do czytania, to na dodatek 4 tomy świetnej uczty literackiej. Strach siadać do ostatniego tomu... ale muszę wiedzieć jak autor zakończy całą serię. 

Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 420
Moja ocena: 9/10 

2 komentarze:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.