24 października 2020

"Emi i Tajny Klub Superdziewczyn. Dookoła Świata. Kalifornia" Agnieszka Mielech

 152/2020

"Emi i Tajny Klub Superdziewczyn" to jedna z ulubionych serii mojej córki. Znam wszystkie tomy, tym bardziej byłyśmy ciekawe nowej serii Dookoła Świata. Zapraszam na nowy wpis. 


Nowy tom toczy się w czasach współczesnych, mamy nawiązanie do obecnej na całym świecie epidemii. 

"Już miała nas uściskać, kiedy mama stanowczym ruchem wskazała jej łazienkę. Od czasu globalnej epidemii każdy gość, którego przyjmowaliśmy w domu, był nakłaniany do dokładnego mycia rąk ciepłą wodą z mydłem." 

Profesor Kaganek dostaje stypendium i ma szasnę wyjechać na kilka miesięcy za ocean. Otrzymał interesującą ofertę pracy na kalifornijskim uniwersytecie. Siedziba jego przyszłej pracy jest blisko Los Angeles. Dzięki specjalnemu stypendiu i pomocy profesora cała paczka Klubu wylatuje do Kalifornii, gdzie czeka ich mnóstwo przygód. 


M. in dzieci poczytają o:

  • życiu za oceanem;
  • dowiedzą się ciekawostek o Kalifornii;
  • sprawdzą co to jest "grab and go";
  • będą miały okazję podziwiać słonie morskie;
  • pozwiedzają parki narodowe;
  • zobaczą najwyższe na świcie drzewa i dowiedzą się co to mamutowce;
  • poczują...trzęsienie ziemi na własnej skórze.

"Nagle wydarzyło się coś bardzo dziwnego. Poczułam, że cały świat wiruje, ale ja stoję stabilnie na nogach. Łóżko zafalowało, a ustawione na biurku zdjęcia w ramkach przewróciły się i spadły na podłogę. Rozejrzałam się dookoła. Dom się trząsł!"


"- Zawsze marzyłam, aby pojechać do Kalifornii, szczególnie do Miasta Aniołów!
- Miasto Aniołów? Co masz na myśli?
- To po prostu L.A., czyli Los Angeles, miasto w Kalifornii. Powstaje tam wiele filmów i seriali."

Z Julą czekamy z niecierpliwością na każdy kolejny tom. 

Nowa seria bardzo przypadła mi do gustu. Dzieci dzięki takiej książce można poznać zwyczaje, tradycje, klimat jaki panuje w Kalifornii. Nawet ja się dowiedziałam kilku nieznanych mi faktów :) Na samym końcu znajduje się słowniczek wyrażeń typowych dla Kalifornii. Uważam, że to świetna książka dla młodych czytelników, którzy z ulubionymi bohaterami przyswaja wiedzę o świecie, nawet będąc temu nieświadomymi. 

Jeśli zastanawiacie się, czy kupić dzieciom kolejny tom przygód Emi to zachęcam. To zupełnie nowa odsłona nowej serii, która nie opisuje codziennych przygód dzieci, ale uczy, rozwija i zachęca do poznawania nowych miejsc. 

Osobiście nie mogę się doczekać kolejnego tomu o moim ukochanym Nowym Jorku. 

Dziękuję Wydawnictwu Wilga za egzemplarz książki do recenzji.


Wydawnictwo: Wilga

Rok wydania: 2020

Ilość stron: 224

Moja ocena: 8/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.