10 października 2020

"Nie czas na tajemnice" Magdalena Majcher

 141/2020

Czas nadrobić zaległości blogowe. Pewnie już macie lekturę za sobą, ale jeśli nie - to gorąco polecam! Książkę czytałam dawno temu, ale nie mam problemu z przypomnieniem sobie o czym była i jakie towarzyszyły mi emocje przy czytaniu. 


III tom serii "Osiedle Pogodne" - można czytać niezależnie. 

Kiedy zakładamy rodzinę pragniemy aby to było już na zawsze. Ale co zrobić jeśli ta druga osoba nas okłamie? Czy dać kolejną szansę? A co jeśli zaufaliśmy ponownie a koszmar się powtarza? 

Właśnie przed taką trudną decyzją stoi główna bohaterka. Klara ma bardzo poukładane życie, karierę, męża chirurga, dorosłą córkę, która właśnie zdała na studia i wyprowadziła się z domu. Wydawałoby się, że jej życie jest spokojnie. Pewnego dnia w pracy pojawiają się policjanci, którzy informują ją, że jej mąż został aresztowany.... Od tego momentu życie Klary zmienia się w piekło. Policja twierdzi co innego, mąż mówi co innego, a najgorsze chyba jest to, że społeczeństwo też wydało wyrok na Jacka.

Komu ma wierzyć Klara, skoro mąż już kiedyś ją okłamał? Jaką ma gwarancję, że tym razem jest inaczej? Czy stanie po stronie męża, który jest sam przeciwko całemu światu?


"Wolałbym, żeby cały świat był przeciwko mnie, niż żebyś ty się ode mnie odwróciła."



"Zaufanie można utracić w ciągu sekundy. Odbudować je - to zajmuje całe lata pracy nad sobą, nad związkiem."


Lubię pióro autorki, to jest kolejna książka, która mnie zachwyciła: fabułą, spójnością, realnością sytuacji, tematyką. To dobra książka dla małżeństw, która bardzo głęboko dotyka tematu takiego jakim jest zaufanie. Można je bardzo łatwo stracić, a odzyskać... no cóż. Jest tu także dobrze wspomniany wątek #metoo oraz internetowego hejtu. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak komentarze po jakimś artykułem potrafią zniszczyć życie danej osoby, którą anonimowo atakujemy. 

Uwielbiam autorkę właśnie za to, że nie boi się żadnego tematu i umie w swoich książkach pokazać różne odcienie spraw, jakie znamy np. z mediów. 

Mimo tematyki powieść czyta się szybko, lekko, nie mogąc doczekać się finału. Jak zwykle się nie zawiodłam :) Polecam całą serię wielbicielom powieści obyczajowych. 

Dziękuję Wydawnictwu Pascal za egzemplarz książki do recenzji. 



Wydawnictwo: Pascal

Rok wydania: 2020

Ilość stron: 384

Moja ocena: 8/10

1 komentarz:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.