27 stycznia 2021

"Emi i Tajny Klub Superdziewczyn. Nowy Jork" Agnieszka Mielech (książka dla dzieci)

 9/2021

Rzadko opisuję książki dla dzieci, ale są takie dla których robię wyjątki. II tom z serii Dookoła Świata przeczytałam od razu po otrzymaniu, potem jakoś książka zniknęła z moich oczu. Córka zabrała do siebie do pokoju i wiem, że przeczytała :)


Jesień to bardzo trudny czas dla Emi i jej klubu. Dziewczyny zaczęły tęsknić za Frankiem, który od lata przebywa z tatą w słonecznej Kalifornii. Raz na tydzień organizowany jest tajny zdalny zlot paczki i nawet nie przeszkadza dzieciom w tym różnica czasu między krajami. Podczas jednej takiej rozmowy dziewczyny dowiedziały się, że Franek nie przyjedzie do Polski na przerwę świąteczną. Profesor Kaganek zabiera chłopca ze sobą do Nowego Jorku, gdzie będzie brał udział w konferencji naukowej. Dziewczyny smucą się, bo tęsknią za przyjacielem. Od słowa do słowa ostatecznie Klub Superdziewczyn leci do Nowego Jorku!!! Tam na miejscu zderzą się z innym światem i przeżyją niesamowite przygody. 

Jak się udało dzieciom wyjechać do Ameryki?

Czy to prawda, że Nowy Jork nigdy nie śpi?

Jak dzieci odnajdą się w tak ogromnym mieście?

Dlaczego Nowy Jork nazywany jest "Wielkim Jabłkiem"?

Dlaczego w tym mieście tak znane są Street Foody?


"Nowy Jork to tygiel różnych narodowości. Mieszka tam chyba najwięcej ludzi na świecie z różnych krajów. Mieszkają się wszystkie możliwe kultury, języki i ...kuchnie."




Moja córka ma 10 lat i uwielbia serię o Emi. Julka "zna" Nowy Jork z moich opowieści, zdjęć i widziałam jak jest zainteresowana przygodami klubu superdziewczyn (i jednego superchłopaka), którzy polecieli tam gdzie była mama. 

Jeśli chodzi o moje zdanie to ta seria "Dookoła świata" jest świetna i mam nadzieję, że autorka będzie w ten sposób pokazywała inne ciekawe miejsca na świecie. 

Dzięki tej książce dzieci (pewnie głównie dziewczynki) dowiedzą się gdzie jest Nowy Jork, z czego jest słynny, jak nazywają się najbardziej popularne miejsca oraz jakiego koloru taxówki jeżdżą po mieście. Podoba mi się to w tej serii, że młodzi czytelnicy mogą zapamiętać przy okazji wiele cennych informacji na przyszłość. Przy niektórych słowa są na dole przypisy wyjaśniające np. czym jest Wall Street. Bardzo przydatny jest też słowniczek na końcu - można zapamiętać angielskie słówka. 

Lubię kiedy córka czyta książki nie tylko takie dla rozrywki, ale także takie z których może coś zapamiętać na przyszłość. Polecam!

Dziękuję Wydawnictwu Wilga za egzemplarz książki do recenzji.

Wydawnictwo: Wilga
Data premiery: 27.01.2021
Ilość stron: 222
Moja ocena: 8/10




2 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej publikacji, ale myślę, że to naprawdę niezły pomysł dla każdego dziecka.
    Serdecznie pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.