07 marca 2021

"Stara zbrodnia nie rdzewieje" Iwona Banach

 26/2021

"Stara zbrodnia nie rdzewieje" to moja ulubiona książka tej autorki. Poprzednie jakoś nie do końca przypadły mi do gustu, natomiast przy tej ubawiłam się świetnie. Zapraszam na nowy post.


"Wieś jest podzielona na baby i facetów. To widać, słychać i czuć. Są babskie pierdoły i męskie sprawy, są babskie ploty i męskie problemy, a nawet babskie pogaduchy i męskie rozmowy. A nie można inaczej? Otóż nie."

Do eleganckiego hotelu w niewielkiej wsi przyjeżdżają laureaci konkursu literackiego - dziewięciu ambitnych pisarzy przed debiutem. Wybrano ich spośród aż 340 osób, więc był to już pewnego rodzaju sukces. Na miejscu okazuje się, że każda osoba przedstawia inny gatunek literacki. Spędzając czas ze sobą dochodzą do wniosku, że miejsce, w którym się znaleźli jest mocno podejrzane, ale przede wszystkim... pechowe. Swojską ciszę przerywa wydarzenie, które mrozi krew z żyłach. Jeden z jurorów konkursu zostaje zamordowany. Problem jest taki, że każdy w pensjonacie jest podejrzanym....



"Pech to zjawisko zależne od człowieka. Nie istnieje samo w sobie. Żeby zaistniało, najpierw należy w nie uwierzyć."

Autorka miała pomysł na świetną fabułę, jest mnóstwo intryg, zamieszania, a bohaterowie są bardzo charakterystyczni. W pewnym momencie pogubiłam się całkowicie, ale to było na swój sposób urocze i zapewne zamierzone przez autorkę. To taka komedia kryminalna w stylu Agaty Christie. 

Podobał mi się lekki styl pisania, zabawne teksty i poczucie humoru autorki. Tym razem mnie nie drażniło, a bardzo śmieszyło. To taka dobra książka na te dziwne czasy, w jakich żyjemy....

Oczywiście muszę o tym wspomnieć - najlepsza w całej historii była papuga Pinda, która zna tylko jedno słowo.... Co się uśmiałam przy czytaniu to moje :) 

W tym miesiącu wychodzi kolejna książka autorki, na którą czekam przebierając nóżkami. 


Książka wygrała w plebiscycie granice.pl - Najlepszy kryminał 2020!!!


Dziękuję wydawnictwu Dragon za egzemplarz książki do recenzji.



Wydawnictwo: Dragon

Rok wydania: 2020

Ilość stron: 352

Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.