25 marca 2021

"Światło w jej oczach" Karolina Wilczyńska

37/2021

I tom z serii Ja kobieta - autorka opisuje portrety kobiet, które żyją wśród nas. Fabuła każdego tomu oparta jest na prawdziwych historiach. 



"Pamiętam, jak mama na mnie patrzyła, gdy byłam dzieckiem. I teraz czasami dostrzegam to światło w jej oczach. Ono daje mi siłę, bo wtedy widzę moją prawdziwą mamę."

Trzydziestoletnia Klara jest malarką, która po studiach nie może znaleźć pracy. Dzięki temu, że jej rodzice są bogaci, ma możliwość przeprowadzenia się do własnej pracowni i nie pracować zawodowo, jedynie malować. Pewnego dnia Klara poznaje Łucję, młodą kobietę zmagającą się z wieloma trudnościami, chorobą mamy i brakiem zrozumienia. Mimo tych zawirowań w życiu codziennym Łucja jest szczęśliwą i pogodną kobietą. Klara wpada na pomysł namalowania serii obrazów, portretów różnych kobiet i namawia Łucję do pozowania. W trakcie prac kobiety mają szansę lepiej się poznać. 

Klara swoimi odczuciami dzieli się z tajemniczą osobą, do której pisze listy, ale ich nie wysyła...




Książka jest przede wszystkim dialogiem dwóch kobiet, nie znajdziecie w niej zwrotów akcji. Momentami może się dłużyć, niemniej wydaje mi się, że autorka przez taki styl pisania, chciała przekazać ważny temat, ukrywany w społeczeństwie. Chodzi o choroby psychiczne, podejście ludzi do takich chorych, relacje chorego z rodziną.... Książka bardzo potrzebna, na pewno zmuszająca do refleksji, pokazująca czym jest prawdziwa miłość w rodzinie. Kochamy nie za coś, ale mimo czegoś.... Po lekturze tej historii można wpaść w zadumę na temat osób chorych psychicznie, jak są traktowani w naszym środowisku, jak mało wiemy na temat tych chorób. Karolina Wilczyńska pokazała piękny obraz Łucji, która mimo trudów, zamartwiania się o mamę, jest szczęśliwa i czerpie radość z każdego dnia. 

Książkę czyta się lekko, fabuła wprawia w melancholijny nastrój i sprawia, że możemy docenić to co mamy na co dzień. Autorka napisała niezwykle mądrą powieść obyczajową, w której pokazała obraz silnej kobiety jaką jest Łucja. 

Koło łóżka już czeka II tom tej serii, bardzo chcę się z nim jak najszybciej zapoznać. 

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz książki do recenzji. 


Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 320
Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.