02 maja 2021

"Blef" S.K.Barnett

 53/2021

Bardzo lubię kiedy okazuje się, że ciekawa okładka nie jest tylko chwytem marketingowym. Dobry thriller. Zapraszam na nowy post. 


"Kluczowa sprawa to całkowicie uwierzyć. 
Nie udawać, że się wierzy. 
Uwierzyć naprawdę."

6-letnia Jenny została porwana w drodze z domu do koleżanki. Miała do przejścia bardzo krótki odcinek, a nigdy tam nie dotarła. Mimo wysiłków policji, rodziców i mieszkańców nie udało się jej odnaleźć. Jenny rozpłynęła się we mgle. Po 18 latach rodzice dostają informację, że znalazła się ich córka. Jest to ogromny szok, tym bardziej, że minęło dużo czasu i trudno im się odnaleźć w nowej sytuacji. Starają się jednak odbudować relacje ze swoim dzieckiem. Jest jednak osoba, która nie wierzy dziewczynie - jej starszy brat - który od początku traktuje ją nieufnie. 

Co się działo z Jenny przez tyle lat?

Czy to naprawdę jest Jenny?

Po powrocie do domu Jenny odkrywa wiele tajemnic, które są niepokojące. 

Kto w tej rodzinie blefuje?

 


"Chcą odzyskać córkę. To wszystko. 
Nawet jeśli to nie jest ich córka.
Pragną jej tak bardzo, że w ogóle nie ma dla nich znaczenia, że nie jest ich córką. 
To zupełnie zrozumiałe. 
To kompletnie niezrozumiałe.
Bez sensu."



Jako matka czytałam tę książkę z zapartym tchem. Co może być gorszego od porwania dziecka? Od życia w niepewności i strachu? 

Znakomity thriller, który wciągnął mnie od pierwszej do ostatniej strony. Kolejne rozdziały to następne niewiadome. Miałam wrażenie, że wiem, jak się skończy ta cała historia, ale jednak...nie zgadłam. Tajemnice opisane w książce są mroczne, przerażające... To takie układanie puzzli kawałek po kawałków aż do zobaczenia końcowego obrazka. Bardzo podobała mi się pierwszoosobowa narracja z punktu Jenny, ponieważ mogłam poznać jej myśli, dowiedzieć się trochę o jej wspomnieniach i przebłyskach pamięci. 

Świetnie nakreśleni bohaterowie to także kolejny plus. W tej książce nic się nie dzieje przypadkowo, nic nie jest przegadane. Tutaj każdy ma coś do ukrycia, tylko co?

Podobno ma być nagrany film na podstawie książki, na pewno zechcę go zobaczyć. Historia nadaje się idealnie do pokazania na dużym ekranie. 

Dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka za egzemplarz książki do recenzji.



Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Rok wydania: 2021

Ilość stron: 352

Moja ocena: 8/10


3 komentarze:

  1. Ostatnio dużo czytałam o tej książce, jednak jak na razie mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęcająca recenzja, no i dobra okladka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Historia wydaje się ciekawa. Być może będzie z tego też dobry film. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.