24 maja 2021

"Julka i Szpulka. Kościochrupek" Maja Strzałkowska

Nie wiem czy pamiętacie, ale byłam patronką piewszej części serii tych książek. Komu nie poleciłam - kazdy był zadowolony. Zapraszam na nowy post o "Kościochrupku".


Tym razem autorka skupiła się na STRACHU, pomaga dzieciom uporać się z tą trudną dla nich emocją. Dzieci boją się różnych spraw i nam dorosłym czasami trudno dotrzeć do maluchów. Dlatego polecam książkę o wdzięcznym tytule "Kościochrupek".

W tej części Julę budzi głośny i dziwny dźwięk, który dziewczynka wzięła za zjawę, ducha albo inne straszydło. Julka po takiej nocy była bardzo niewyspana i dlatego nie chce żeby taka sytuacja się powtarzała. Wraz ze swoim kłębkiem nerwów Szpulką przeprowadzają śledztwo, dzięki któremu okrywają różne oblicza strachu. Okazuje się, że strach ma wielkie oczy, ale zanim Jula dojdzie do takiego wniosku czeka ją ciekawa praca detektywistyczna. 

Dlaczego polecam książki z tej serii:

  • jest to książka interaktywna, zmuszająca dzieci do myślenia
  • są w twardej oprawie, w nietypowym rozmiarze
  • rysunki są wesołe i przepiękne, kolorowe i podobają się dzieciom
  • dziecko może poczuć się detektywem i rozwiązywać zagadki, dostaje różne tropy i podpowiedzi
  • są pytania, na które trzeba odpowiedzieć
  • naklejki do naklejenia
  • na końcu jest piesek do naszkicowania po cyferkach
  • książka nadaje się dla przedszkolaków jak i starszych do samodzielnego czytania
  • historia jest spójna, z morałem
  • książka nie jest za krótka, taka w sam raz
  • historia pomaga dzieciom oswoić się z lękiem oraz jak z nim walczyć

  • UWAGA - śledztwo można przeprowadzić na kilka sposobów.
Zakochałam się w tej serii. Mój młody, mimo że chłopak, chętnie chce słuchać o Julce.

Zobaczycie jak książka ślicznie wygląda w środku:










Idealny prezent dla dzieci na Dzień Dziecka - sama mam zamiar kupić dla dzieci z rodziny. 

Książkę zamawiamy tutaj, właśnie trwa przedsprzedaż do 30 maja! 

https://julkaszpulka.pl/sklep/julka-i-szpulka-kosciochrupek/

A tak przy okazji zajrzyjcie na tę stronkę - jest świetna!


Dziękuję autorce za egzemplarz do recenzji.


Rok premiery: 2021

Ilość stron: 48

Moja ocena: 9/10



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.