23 maja 2021

"Odwróć wzrok" Rachel Abbott

Nie znałam tej serii, ale mimo to skusiłam się na ostatni tom. Ważna informacja jest taka, że każda książka opowiada o innej sprawie, a łączy je postać Toma Douglasa.  

Dlaczego wcześniej nie czytałam tych książek? Są świetne!

Nadinspektor Tom Douglas zostaje obudzony w środku nocy i poproszony o przyjazd na miejsce zbrodni. Zamordowano żonę bogatego Nialla Strachana, który jest właścicielem firmy produkującej systemy sztucznej inteligencji, Kobieta została znaleziona blisko swojego domu, wygląda na to, jakby wyszła na chwilę z domu i wtedy stała się tragedia. Policja zaczyna śledztwo i w tym celu jedzie do firmy męża zamordowanej Genevieve. Na miejscu okazuje się, że jedna z pracownic firmy, Martha Power, wyszła cichaczem z pracy i ślad po niej zaginął. Policji wydaje się to podejrzane i rozpoczyna poszukiwania kobiety. Nie jest to łatwe ponieważ, nikt nic o niej nie wie, ani gdzie mieszka, ani jaką ma rodzinę. Kobieta widać zatarła po sobie ślady i jak duch rozpłynęła się w powietrzu. Czyżby ona była winna morderstwu?

"Zalogowałam się do swojego komputera i wykonałam procedurę, którą wcześniej przećwiczyłam, polegająca na usunięciu po sobie wszystkich śladów. Nie musiałam kasować żadnych osobistych wyników wyszukiwania z historii przeglądarki. Nigdy nie używałam służbowego komputera czy telefonu do czegokolwiek, co nie było bezpośrednio  związane z pracą."


Książka zaskoczyła mnie z wielu względów:

  • autorka podjęła się bardzo trudnego społecznie tematu, takiego o którym wbrew pozorom rzadko się mówi głośno. Nie napiszę nic więcej, bo nie chcę wam zepsuć wrażeń podczas czytania. 
  • książka spodobała mi się od pierwszych zdań. To wbrew pozorom jest dla mnie ważne, że nie muszę się "wdrażać". Chodziłam z tą książką po całym domu, jeździłam i czytałam ją wszędzie nawet jeśli miałam 5 minut. 
  • uwielbiam pogmatwane historie, takie które zaskakują i to nie tylko na końcu
  • bohaterowie - autorka stworzyła świetne postaci o mocnych charakterach. O tej historii można zdecydowanie by było zrobić spotkanie w Klubach Książki! łał!
  • książka napisana dwutorowo, ale przejścia między dwiema historiami są bardzo płynne i czytelnik się nie gubi w fabule
  • polubiłam postać Toma Douglasa, którego dopiero poznałam i bardzo mu kibicowałam przez całe jego śledztwo
  • historia jest wielowątkowa, która na samym końcu splata się w jedną logiczną całość
  • królowa psychologicznego suspensu - to nie jest chwyt marketingowy. Jestem po prostu zachwycona sposobem poprowadzenia fabuły. Mistrzostwo!

"Wszyscy popełniamy błędy. Nikt nie jest nieomylny, a ja mogłabym nakreślić historię swojego życia na podstawie błędów, które popełniałam po drodze. Każda zła decyzja, czy to moja, czy moich rodziców, doprowadziła nas do rzeczywistości, w której tkwimy dzisiaj."


Podsumowując - jestem zachwycona i cieszę się, że przeczytałam tą książkę. To nie jest takie schematyczny thriller, jakie czytam ostatnio. Dlatego nie zrażaj się, że nie czytasz thrillerów - ta historia spodoba Ci się, nie jest straszna, ma bardzo dobrze rozwinięty wątek psychologiczno - społeczny. 

Sprawdź sam. Warto!

A ja koniecznie chcę poznać całą serię z nadinspektorem Tomem. 


Dziękuję Wydawnictwu Filia Mroczna Strona za egzemplarz do recenzji. 


Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona

Data premiery: 19.05.2021

Ilość stron: 452

Moja ocena: 9/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.