27 maja 2021

"Sposób na złość" Hallee Adelman

Złość to emocja, z którą muszę się zmierzyć każdego dnia. Mój młody to prawdziwy złośnik.... Dlatego z ciekawością przeczytałam synkowi książkę "Sposób na złość". Zapraszam na moją opinię. 


Bohaterką tej książeczki jest złośnica Kaja, dziewczynkę złości wszystko dookoła. Najpierw denerwuje ją młodszy brat, który zrobił w jej pokoju bałagan i zniszczył czapkę. Jak to bywa z tą emocją, najpierw złość jest mała, a potem rośnie do ogromnych rozmiarów. Okazuje się, że dziecko w złości zachowuje się tak, że potem sama się wstydzi tego, co złość jej kazała zrobić. Kaja niestety sprawiła przykrość koledze, przez co sama źle się poczuła. 

Jak można sobie poradzić z tą trudną emocją? Czy Kai uda się przeprosić kolegę?



Książka dla młodszych dzieci, ponieważ jest mało tekstu, zdania są nierozbudowane. Właśnie dlatego ten tekst na pewno ma szansę dotrzeć do młodych umysłów, gdyż jest dla nich zrozumiały. 

Mój młody słuchał bardzo uważnie i widziałam, że oglądał obrazki. Rozmawialiśmy potem o trudnej emocji jaką jest złość i jak powinniśmy ją wyrażać. Opowiadałam, że jego złość wpływa na jego samopoczucie, ale także na ludzi dookoła. Dlatego ważne jest to, żeby umieć kontrolować ten trudny stan. 

Ostatnie dwie strony to notka dla rodziców, przygotowana przez panią psycholog, z praktycznymi radami do zastosowania od razu. 

Z tej serii jest jeszcze książka: "Sposób na zazdrość", "Sposób na zmartwienie" i  "Sposób na smutek" - każda historia jest o innym dziecku. 


Książka dla starszych przedszkolaków. 


Wydawnictwo: Słowne

Rok wydania: 2021

Ilość stron: 40

Moja ocena: 7/10


1 komentarz:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.