03 czerwca 2021

"Moje greckie lato" Kamila Mitek - patronat Matki Książkoholiczki

Jeśli szukacie książki na wakacje to sięgnijcie po historię "Moje greckie lato". Okładka mnie urzekła, tak jak i treść. Zapraszam na nowy post.


"Zdałam sobie sprawę, że mimo człowieka za ścianą czuję się bardzo samotna. Że sama zmagam się z rzeczywistością i codziennymi obowiązkami. Że powinnam podjąć ważną decyzję, ale ciągle odraczam ten moment."

Główną bohaterką jest Agata, która spełnia się zawodowo, prowadząc jednoosobową firmę cateringową. Niestety w życiu prywatnym nie układa się jej z mężem, który zasiedział się i to dosłownie w fotelu. Całymi dniami zapatrzony jest w telewizor, nie chce szukać pracy, a Agatę traktuje tylko jak służącą. Kobieta coraz bardziej czuje się nieszczęśliwa i nie ma pomysłu co zrobić ze swoim życiem. Okazja nadarza się sama - dostaje propozycję pracy kucharki przez całe lato dla pewnej bogatej rodziny. Propozycja jest bardzo korzystna finansowo, ale łączy się z rozstaniem chwilowym z mężem, ponieważ Agata musi wyjechać na Kefalonię. 

Kobieta decyduje się i dzięki temu pozna nowe osoby, smaki, zmieni otoczenie... 

Czy ten wyjazd sprawi, że życie Agaty stanie się lepsze? 

Czy kobieta znajdzie receptę na własne szczęście?

Co wydarzy się na greckiej wyspie?


"Im lepiej się kogoś poznaje, tym więcej się w nim odkrywa. Niekiedy są to rzeczy, których sam zainteresowany nie jest w pełni świadomy. To dlatego przyjaciele działają jak lustra. Odbijają nasze wady i zalety, ucząc nas tego, czego jeszcze o sobie nie wiemy."

Marzy mi się wyjazd na wyspę, która urzeknie mnie swoim klimatem, smakami potraw... Ponieważ w tym roku nie wybieram się za granicę to ucieszyła mnie możliwość "przeniesienia" się podczas czytania na grecką wyspę Kefalonię. To pierwszy powód dla którego będę polecała tę historię na wakacje. Podobało mi się to, że autorka umiejętnie wplotła w fabułę zwyczaje, tradycje, smaki kulinarne Greków i sprawiła, że czułam się chwilami jakbym naprawdę czuła promienie słońca na swojej twarzy, albo smakowała nową potrawę.

Kamila Mitek stworzyła piękną opowieść przede wszystkim o emocjach, głównie o miłości, o poszukiwaniu własnej drogi życiowej, o radości z każdego dnia, ale także o pewnej rodzinie i jej sekretach. Świetnie się czyta tą historię, napisana jest w lekkim pozytywnym stylu i naprawdę nie ma się do czego przyczepić :)

Ogromny plus za świetnie wykreowanych bohaterów, fabułę, ale także mądrości życiowe, które sprawiają, że książka mimo lekkości przekazuje wartościowe treści dla czytelnika. To moje pierwsze spotkanie z autorką, niezwykle udane. Czekam na więcej :)

Dzięki autorce dowiedziałam się, czym jest prekognicja. Ciekawe czy wiecie co to :)

Na skrzydełku książki znajdziecie moją polecajkę:

"Cóż to była za historia! Z przyjemnością przeniosłam się wraz z bohaterką na Kefalonię, poznałam kulturę i greckie smaki. Książka idealna na każdą porę roku. Polecam z całego serca."


Dziękuję Wydawnictwu Dragon za egzemplarz do recenzji i możliwość patronowania.



Wydawnictwo: Dragon

Data premiery: 02.06.2021

Ilość stron: 320

Moja ocena: 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.