24 stycznia 2022

"Złoty płatek śniegu" Krystyna Mirek

Książkę wyróżniłam w moim subiektywnym rankingu - TOP 2021 w kategorii - książka świąteczna. 

Zapraszam na nowy post. 


W książce przeplatają się trzy główne wątki. 

Zakochana nastolatka Julka, pochodząca z bogatego domu, spotyka się z chłopakiem. Dziewczyna jest świadoma tego, że nadopiekuńczy rodzice nie zaakceptują jej miłości. Mają oni w swojej głowie już ustalony plan na życie jedynaczki. Poznajemy bohaterów w momencie, kiedy młodzi jadą do jej rodziców z wizytą. Jak rodzice Julki zareagują na jej chłopaka, o którym nie mają pojęcia?

Druga historia to opowieść o trójce przyjaciół z dzieciństwa, których dawno temu łączyła niezwykła i mocna więź. Jowita, Ignacy i Adam - to ich drogi rozeszły się kiedy stali się oni dorośli i wydawało się, że już nigdy się nie połączą. Wszystko się zmienia w momencie wspólnej organizacji balu i powrotu Ignacego do miasteczka. 

Ostatni wątek to historia samotnej matki, która zakochana jest w Adamie, dyrektorze szkoły. Lidka jest niesamowicie dobrą matką, jej wątek czyta się ze wzruszeniem serca. 

Te trzy wątki splatają się w jedno na balu karnawałowym. Co z tego wyniknie? I jak one łączą się ze sobą?

"Mogła sobie marzyć do woli. Na szczęście ludzie nie są w stanie czytać w cudzych myślach. Te piękne mrzonki były więc w jej głowie bezpieczne. Nikt nie mógł ich usłyszeć ani śmiać się z tego, jak są nierealne."

Książki świąteczne, w większości przypadków, są trochę do siebie podobne i trudno się temu dziwić. Niemniej "Złoty płatek śniegu" moim zdaniem wyróżnia się na tle innych powieści. Książka jest wielowątkowa, niezwykle życiowa, mądra, czytanie jej sprawia po prostu przyjemność. 

Autorka stworzyła przepiękne miejsce na ziemi, miasteczko, którego mieszkańcy znają się i szanują. Z radością i niejako zazdrością czytałam o przygotowaniach do balu, o wspólnych chwilach rodziców i dzieci. Bardzo miło by było mieć takiego Adama za dyrektora, który cieszy się jak dziecko na pierwszy śnieg i pozwala dzieciakom wybiegać wtedy z lekcji. 

"Złoty płatek śniegu" to książka, która opowiada przede wszystkim o różnych odcieniach miłości: tej nieodwzajemnionej, bolesnej, trudnej, zakazanej, szczęśliwej, macierzyńskiej itd. Bardzo ciekawym wątkiem jest także odkrywanie kart z przeszłości, gdzie do końca nie wiemy co takiego stało się na balu maturalnym wiele lat temu....

Książka pani Mirek skłoniła mnie do refleksji nad życiem, nad tym co jest ważne, za czym tak pędzimy. Podobał mi się także wątek o dokonywaniu wyborów, jak jedna decyzja może zmienić wszystko w naszym życiu. 

Polecam nie tylko na czas świąteczny. Madre książki warto czytać przez cały rok. Jak dla mnie jedna z ulubionych książek autorki. 

Książkę wyróżniłam w moim zestawieniu TOP 2021: KLIK

Mój live z autorką: KLIK


Wydawnictwo: Luna

Data premiery: 10.11.2021

Ilość stron: 320

Moja ocena: 10/10



3 komentarze:

Dziękuję, że do mnie wpadłeś. Jeśli masz ochotę to zostaw komentarz.
Zapraszam na mojego Facebooka, gdzie organizuję konkursy oraz na Instagrama, na którym zamieszczam zdjęcia książek i nie tylko.